Re: Prośba o interpretację wydajności dysku.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 08 May 2010 - 12:39:05 MET DST

"Marek" 19q6kyjzqqmo8.1gvli8gx5c4m8$.dlg@40tude.net

> Jeszcze tytułem uzupełnienia: przed zakupem sprzętu zastanawiałem się
> nad dyskiem SSD dla partycji rozruchowej i z aplikacjami gdyż w codziennej
> pracy ważna jest sprawność ich uruchamiania. Ktoś mi polecił takie
> rozwiązanie. Dlatego zawziąłem sie za testowanie tradycyjnych dysków
> (zwykle nie miewam takich skłonności :-)). Nie zwarzając na wyssane z palca
> ceny SSD - chyba taki zakup i tak nie miałby sensu? Jak sądzisz? W ofercie
> jakiegoś sklepu widzę, że prękości wahają się pomiędzy 90-260M. W zasadzie
> wychodzi na to, że zwykłe dyski mają podobne parametry przy znacznie
> [...]

IMO SSD mają dobry AT. Dobre transfery SSD mają w zestawieniu z HDD 2.5",
ale transfer SSD w zestawieniu z HDD 3.5" niekoniecznie jest rewelacyjny.
RAIDowanie oczywiście poprawia transfer -- pisze się po prostu tam, gdzie
jest bliżej do pisania a wąskim gardłem jest wewnętrzny transfer; czytamy
też z obu dysków naraz, ale już w innym RAIDzie. Tak więc łącząc HDD mamy
lepsze transfery, a ponadto mamy mniejszą zawodność, ale zabieramy metodą
tą miejsce.

Ja jednak jestem teoretykiem SSD, nie praktykiem. I (jako teoretyk)
uważam, że główną przewagą SSD nad HDD jest brak ruchomych części,
nie zaś szybkość.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'