Re: HUB USBx10 kilka pytań w kontekście komunikacji po RS232

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Fri 07 May 2010 - 00:32:52 MET DST

"Robert" napisał:

> muszę podłączyć do komputera 10 urządzeń (telefonów komórkowych).
> OS: XP SP3
>
> Posiadam:
>
> 10 telefonów komórkowych
> 10 kabli telefon<->rs232
> 10 przejściówek PL-2303 Prolific (rs232<->USB)
> 1 Hub USB z 10 portami (aktywny)
>
> Czy po spięciu tego wszystkiego do kupy będę w 'device manager' miał porty
> COM2, COM3,....,COM11 itd.?

To zależy, co masz teraz ;-) Zresztą zawsze możesz je przenumerować.

> Program, który obsługuje telefony wymaga podania portu i prędkości
> transmisji.

A czy obsługuje porty COM z numerami wyższymi niż COM9? Bo sądząc po kablach
(RS232) są do dość wiekowe aparaty a starsze oprogramowanie (np. do
Siemensów) obsługiwało tylko porty COM1...COM9.

> Czy są jakieś ograniczenia w ilości emulowanych COMów w WinXP?

Czytałem kiedyś, że XP obsługuje porty COM1...COM256. Ale ostatnio
podłączałem rejestrator do COM634. I nawet działał.

JoteR

PS. Mam wrażenie, że to NTG, ale że zagadnienie poniekąd również sprzętowe,
to bez FUT-a.