Re: Pendrive Transcend 8GB

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 02 May 2010 - 06:40:25 MET DST

"BQB" 4bdcf521$1@news.home.net.pl

> LOL, tym tokiem rozumowania:
> Mam motor Honda - jest szybki, więc kupię samochód Honda, to będzie równie szybki.

Zmęczenie czy spicie? ;)

W obu obudowach są takie same dyski

 Model: FUJITSU MJA2500BH G2 FUJITSU MJA2500BH G2
 Firmware: 00000018 00000018
 Serial: K92PT9628DE3 K90DTA12PB33
 LBA: 976773168 976773168

ale wolę obudowę (i oprogramowanie -- choć z niego nie
korzystam) firmowane nazwą Transcend. Oba dyski (czy
raczej obie obudowy z dyskami) są chyba tak samo
szybkie -- tak samo w przybliżeniu.

Mam też dysk (320 GB) Toshiby w obudowie niemal takiej samej, jak
ten z napisem PQI -- dysk żre dużo energii, zwykle wchodzi na
USB 1, zamiast na USB 2, co daje 1 MB/s i raczej nie podoba się mi.

Toshiba i Fujitsu to ta sama firma?

-=-

Największą zaletą tego Transcenda jest bezproblemowość i ładny
wygląd -- zarówno obudowy, opakowania i ,,papierków''. :) Co
do szybkości -- czy te szybkości (33 i 25) to jakaś rewelacja
dla takich dysków? Wewnętrzny (WDC na SATA 150 MB/s) na samym
swoim początku daje ponad 70 MB/s.

IMO dobry zewnętrzny dysk to taki, który nie potrzebuje wielu amperów do życia. :)

-=-

Transcend jest szarpany od kilu godzin i ma nadal tylko
41 stopni Celsjusza. Wewnętrzny WDC potrafi rozgrzać się
do 58 stopni Celsjusza -- maksymalna dopuszczalna to 60 stopni.

Uciszanie Transcenda (softem -- AAM) nijak nie wpływa na zmniejszenie
szybkości/transferu; nie wiem jak z dostępem, ale najwyraźniej nie;
natomiast **chyba** obniża temperaturę o 3 stopnie przy maksymalnym
szarpaniu. :)

-=-

Oprogramowanie do automagii kopiowniczej OE łatwo głupieje -- może
ja za wiele wymagam? Poza tym jest ciekawe. :) (o ile cokolwiek dla
OE może być ciekawe i mieć jakiś sens) Znając smutki OE, podziwiam
zapał twórców tego oprogramowania.

Dysk ma za sobą dopiero 12 godzin pracy i aż 21 włączeń. :)
Te włączenia to efekt pracy z maszynami wirtualnymi.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'