Re: Karty modemowe GSM PcExpress i USB

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 02 May 2010 - 02:51:56 MET DST

** Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> wrote:

> Tu wygrywa USB

Dlaczego? Mniej się grzeje bo jest słabszy. Czy w ten sposób wygrywa? Nie wiem.

> Tu wygrywa (czasami) lub remisuje PcExpress

Co to jest PcExpress? Masz na myśli karty wsuwane do laptopa czy montowane
wewnątrz?

> Tu wygrywa Pc Express

1. Nie mam zielonego pojęcia co to za Pc Express?

2. Jeżeli chodzi o karty PCMCIA, ExpressCard itd. to logiczne jest, że łącze
USB, które primo - występuje w nadmiarze, secundo - jest o wiele prostsze w
swojej konstrukcji (mniej styków) jest bardziej wytrzymałe.

Nie zapominajmy też, że zarówno USB jak i PCI* dają się montować wewnątrz
obudowy z pominięciem tych "dużych" portów. Laptop bardzo często ma wewnętrzny
slot Mini PCI Express - często jest ono okupowane przez kartę wifi, ale w takim
układzie można wymienić na układ GSM+Wifi. Urządzenia USB też można zamontować
wewnątrz i wpiąć do płyty głównej pomijając zwykłe złącza...

Ergo - odpowiadając na Twoje pytanie (jeżeli dobrze rozumiem Twoje określenie
"Pc Express") to najwygodniejszym rozwiązaniem jest modem wbudowany.