Re: Zasilanie PoE na du

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Tue 27 Apr 2010 - 02:25:27 MET DST

"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message
news:4bd4f058$1@news.home.net.pl...

> A jaki spadek napięcia jest wymagany przez ten stabilizator do np 5V?
> Znaczy o ile musi być wyższe napięcie, aby układ prawidłowo je
> wystabilizował?

To już zależy od tego co jest tam wewnątrz w routerze...
Z faktu, że jest to router wspierający w gruncie rzeczy nowoczesną
technologię PoE i tego, że chce na wejściu 12V a nie 5V ani 9V
wnioskuję że jest tam na 100% zasilacz impulsowy... A takie
regulatory tolerują bardzo szeroki zakres napięć wejściowych.
Aby uzyskać na wyjściu te 3,3V potrzebne elektronice niewiele
trzeba na wejściu... Ale aby nie być gołosłownym wszedłem właśnie
na witrynę Nationala i zadałem następujące parametry zasilacza:
Vin 4..12V, Vout=3,3V, Iout = 1A, mniej więcej tego się spodziewam.

http://webench.national.com/webench5/power/webench5.cgi?VinMin=5&VinMax=14&O1V=3.3&O1I=1&op_TA=30

"Wizard" znalazł trzy układy scalone spełniające wymagania pracy
przy minimalnym zasilaniu wejścia tylko 0,7V większym niż napięcie
wyjściowe... A z tego co widzę, LM2577 pracuje też przy Vin = 3,5 V :-)

Teraz pomyśl: jak długi i cienki musi być przewód miedziany aby
przy prądzie 1A napięcie po drugiej stronie spadło z 12V do 4V :-)

Nie twierdzę że to niemożliwe, ale patrzyłbym na inne hipotezy :-)))