Re: Obudowa z zasilaczem od frontu

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 16:06:46 MET DST

W dniu 2010-04-26 11:58, PeJot pisze:
> [...]
> http://megastore.wprost.pl/obudowa-i-box-lion-602w-prescot-%28oli602wrohs%29.html
> Nietypowe jest to że zasilacz wydmuchuje ciepłe powietrze z frontu.
> Montował ktoś kiedyś peceta w takiej obudowie i może coś dobrego albo
> złego o niej powiedzieć ? O ile jeszcze przy zasilaczach z wentylatorem
> 80 mm potrafię sobie obieg powietrza jakoś wyobrazić, o tyle zasilacz z
> wiatrakiem 120 mm będzie chyba przyduszony, chyba że ciągnąłby powietrze
> nie znad napędów, ale spod "sufitu" obudowy. Niestety na fotkach, nawet
> na www producenta nie ma takich szczegółów.
z 12cm wiatrakiem w tej obudowie faktycznie nie bardzo pasuje.

http://sklep.madtech.pl/html/33581.html
Cooler Master robi też taką tanią destop-tower-convertible full-atx
rozmiaru mini-atx, z zasilaczem od frontu (cały tył jest wielkości płyty
atx dzięki temu), ale jest odpowiednia kratka tuż nad zasilaczem, oraz
kratka/miejsce na jego wydmuchu, by obieg powietrza miał sens (obojętnie
czy 8cm, czy 12cm wiatrak).

Plusy i minusy takiego rozwiÄ…zania:
+ zasilacz chłodzi sam siebie tylko, jego obieg powietrza nie jest
wstępnie podgrzewany przez resztę komponentów, dzięki czemu jego wiatrak
może chodzić na niższych obrotach przy tym samym obciążeniu...
- zasilacz chłodzi siebie, ale resztę komponentów też trzeba chłodzić -
nawet jeśli to jest super-energooszczędny procesor, to czipset/płytę,
grafikę też trzeba "przewietrzać" więc jakiś wentylator wymuszający
obieg powietrza musi być. W "energooszczędnym-zwykłym" może wystarczyłby
przewiew wywoływany wentylatorem zasilacza.