Obudowa z zasilaczem na dole czy na gorze?

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 03:37:11 MET DST

Szukam niedrogiej (do ok. 300zl) obudowy midi tower,
ktora bedzie uzywana w srodowisku troche zakurzonym
i waham sie pomiedzy ponizszymi typami:

z zasilaczem na gorze:
- CoolerMaster Elite 335 / 334

z zasilaczem na dole:
- SilentiumPC Gladius 600
- Gigabyte Luxo M1000
- Antec Three Hundred

Funkcjonalnie i cenowo podoba mi sie Gladius,
ale ma ona zasilacz montowany na dole i tu pytanie:
- Czy w tej obudowie zasilacz z wentylem 12cm
bedzie sie szybciej brudzil niz w obudowie Elite 335?

W instrukcji jest napisane:
"Zasilacze z wentylatorem 120mm lub większym można
 zamontować dowolnie (wentylatorem do dołu bądź do góry)".
Ktory sposob bedzie lepszy, majac na uwadze
wplyw na prace zasilacza (temperature jego pracy, glosnosc,
zakurzenie)?

Na koniec mam pytanie dot. obudowy mini tower
CoolerMaster Elite 341 (ok. 140zl brutto).
Czy w tym segmencie cenowym dostane cos "lepszego"?