Jaki procesor

Autor: Simon <simw_at_ASPAMMpoczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Apr 2010 - 19:38:38 MET DST

Witam
Każdy z bardziej doświadczonych użytkowników komputerów na pewno pamięta
takie procesory jak Celeron 300 na Slot1, Celeron 533 na FCPGA, Barton
2500 na Socket A, DualCore 2160 na s775.
Tym mniej doświadczonym można objaśnić, że są to konstrukcje legendarne
o wyśmienitym stosunku wydajności do ceny z powodu dużej podatności na
podkręcanie.

Podobnych procesorów pewnie było więcej, mnie w pamięci utkwiły powyższe.

Ponieważ odpadłem trochę ostatnio z obiegu prosiłbym szanownych
użytkowników o wytypowanie procesorów o podobnych właściwościach, ale
zgodnych z najnowszymi podstawkami (AMD, Intel) oraz łatwo dostępnych na
rynku.

W tym wypadku nie chodzi mi oczywiście o ekstremalne podkręcanie, raczej
założenie: najlepszy możliwy stosunek wydajność/cena bez zbytniego
kombinowania, spore przetaktowanie na boxowym chłodzeniu, co najmniej
dwa rdzenie, płyta główna niedroga 200-300zł.

Sprzęt dla kolegi. Oczekiwania co do zakresu podkręcania podobne do
mojego zestawu tzn.: DualCore 2160 na 1,8GHz@3GHz na taniej płycie z
G41, oczywiście jeśli to możliwe, może być również nieco słabszy
procentowo wynik.

Celowo nie piszę nic o zastosowaniu tego komputera (ogólnie
"standardowe"), założenia powyższe same go obronią. O ostatecznym
wyborze zadecyduje przeglądnięcie testów, zajrzenie do portfela. Ostatni
punkt programu pozostawię już sobie :)

--
Pozdrawiam
Simon