Laptop do pracy z zewnętrznym monitorem, stacje dokujące

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu_at_ens.net.pl>
Data: Fri 23 Apr 2010 - 15:05:16 MET DST

Witam,

Czy możecie polecić modele laptopów ze stacjami dokującymi, tak by łatwe
było korzystanie z zewnętrznego monitora DVI-D, klawiatury, myszy?
Do tej pory korzystałem z Fujitsu Siemens Lifebook e 8110, ale jego
śmierć jest coraz bliższa.
Maszyna jest/będzie wykorzystywana do programowania. Większość pracy w
stacji dokującej. Nie decyduję się na desktopa ze względu na
oprogramowanie na które mam w większości licencję na 1 użytkownika.

Widziałem, że np HP oferuje stacje dokujące po USB 2.0. Te stacje
posiadają porty DVI. Zastanawia mnie jednak czy połączenie po USB 2.0
nie ogranicza np. szybkości grafiki, maksymalnej rozdzielczości.
Interesowałyby mnie maszyny z gwarancją na 3 lata, byłoby fajnie gdyby
znalazł się w dobrej cenie jakiś Dell.

A może są lepsze rozwiązania niż stacja dokująca?

Inne wymagania/zalecenia
RAM min 2-3 GB
HDD min 160 GB
matryca matowa, rozdzielczość przy 15" około 1400x 1050, przy 16"
możliwa 1680 x 1050
OS: Windows 7, Windows XP

--
pozdrawiam