Re: Pentiom III 733 MHz a DivX

Autor: Onufry Zagloba <zagloba.onufry_at_gmail.com>
Data: Fri 23 Apr 2010 - 11:17:38 MET DST

On 21 Kwi, 15:40, "Remek" <rem...@tlen.pl> wrote:
> Witam
>
> Płyta P6BAT-A+, Pentium III 733 MHZ, 256 MB RAM, Windows XP.
>
> Czy taki zestaw wystarczy/powinien wystarczyć do odtwarzania filmów w
> formacie DivX? Póki co filmy odtwarzane są skokami. Dźwięk "leci" równo.
> Również film DVD jest odtwarzany źle, a przecież podobno to znaczne mniej
> wymagający format. Zainstalowałem na próbę na tym sprzęcie Windows98 SE i
> jest dobrze. Czego brakuje? Procesora, RAMu?
>
> Remek

Witam.

Jestem zdziwiony tym, że niektórzy z kolegów w ogóle jeszcze instalują
jakieś kodeki.
Sam do pewnego czasu miałem zrobiony swój żelazny zestaw który
pozwalał odtwarzać zarówno pierwsze Divxy jak i te najnowsze (a to nie
było takie łatwe bo te pierwsze były jeszcze pod Divx 3.11, który nie
wiedzieć czemu czasem się świecił na różowo pod najnowszym wtedy
ffdshowem).
Wkurzony monotonią i skomplikowanością całej procedury odkryłem że są
odtwarzacze które wcale nie potrzebują kodeków a potrafią odtwarzać
każdy format (nawet mov, flv itp.), radzą sobie z AC3 i mają bardzo
rozbudowane możliwości konfiguracji.
Moim ulubionym jest KMPlayer (oczywiście w najnowszej odsłonie) który
radzi sobie z każdym formatem. Jego minusem jest to ze przy FullHD
potrzebuje już nieco mocy procesora.

Jako HTPC robił przez dłuższą chwile u mnie Duron 800 z 192 MB(128 +
64) Ramu. KMPlayer dawał sobie rade w większości przypadków, chyba że
film był zbyt duży. Okazało się, że radą na to jest zainstalowanie VLC
Playera. Posiada dużo możliwości konfiguracji i mniej mocy procesora
potrzebuje. Po jakimś czasie dołożyłem do 512 MB i okazało się, że i
KMPlayer sobie radzi.

Konkludując nie instaluj kodeków, użyj odtwarzacza który sam w sobie
ma kodeki.
Dodatkowo rozglądnij się za odpowiednim RAMem gdyż to, że widzi tylko
połowę kości wynika z jej budowy (o ile pamiętam chodzi o dwustronna i
jednostronną).

--
Pozdrawiam
Onufry Zagloba