Uwaga na kieszenie hdd usb 3.5'' firmy 4world

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Mon 19 Apr 2010 - 12:55:24 MET DST

Zakupiłem kieszeń USB do dysku firmy 4world z zasilaczem impulsowym. Całe
szczęście, że przezornie nie podłączyłem tego do komputera bo mimo
uziemienia jakie posiada zasilacz na obudowie kieszeni panuje ~110V a między
kablem usb wychodzącym z kieszeni a obudową komputera czuć dość solidne
kopanie. Niestety ale zasilacz to jakaś najtańsza konstrukcja z 'gorącą'
masą i mimo tego, że jest podłączany kablem z uziemieniem to jest ono w
powietrzu. Już raz niestety uwaliłem płytę przy podłączaniu podobnej
konstrukcji też tej firmy. Komputer po prostu zdechł w momencie wkładania
tego do usb i już się nie podniósł. Na mostku południowym widać było
wygrzany kwadratowy ślad.

Czy urządzenia tego typu mają prawo mieć nawet niewielkie napięcie na
obudowie (efekt gorącej masy) ? Czemu dopuszczono tego typu konstrukcje do
handlu ?