Re: Problem - komputer włącza się na chwilę

Autor: deepblue <deepblue_at_wp.pl>
Data: Sun 18 Apr 2010 - 22:00:47 MET DST

Robert napisał/a
> Witam
>
> Mam następujący problem. Komputer po naciśnięciu przycisku PWR włącza
> się na sekundę, dwie. Zapala się dioda zasilania, ruszają wentylatory
> po czym wszystko staje. Problem pojawi się po zawieszeniu komputera
> podczas pracy idle. Twardy reset i pojawiły się wyżej opisane objawy.
>
> Maszyna to Athlon II x435 na zasilaniu Chieftec hpc-360-202. Do tej
> pory wszystko pracowało w OK. Odpiąłem z płyty wszystko poza
> wentylatorami, nic to jednak nie zmieniło. Podłączona to tego samego
> zasilacza inna płyta z procesorem rusza bez problemu. Zmierzone wtedy
> [...]

Podłączę się pod wątek z podobnym problemem.
Mam identyczny objaw tyle że pojawił się po odłączeniu kompa na 2 godziny od
zasilania. Różnica jest taka, że komp po kilkunastu minutach od podłączenia
do sieci i kilku próbach uruchomienia ruszył (przytrzymałem przycisk pwr).
Tyle, że przy tym pierwszym uruchomieniu był pisk z głośniczka i brak obrazu
na monitorze. Przy kolejnym uruchomieniu ruszył już normalnie. Działa na
razie bez problemów ale gdy wymieniałem baterię na płycie objawy powtórzyły
się. Wygląda to tak jakby po odłączeniu od sieci komp potrzebował
kilku/kilkunastu minut na "podładowanie się". Kondensatory na płycie
wyglądają ok. Komp po uruchomieniu działa bezproblemowo w 2D/3D.

Komp to Intel Core Duo 1,8 GHz, płyta Abit AB9 Pro, zasilacz BeQuiet 500W,
grafika Ati 4850.

--
deepblue