Re: Podział łącza niewidoczny dla providera?

Autor: MAR <marITYLKOMARabc_at_spox.org>
Data: Sat 17 Apr 2010 - 21:33:17 MET DST

W dniu 2010.04.17 16:41, Netx pisze:

> Tak

No to:
1. w google: "aster dzielenie Å‚Ä…cza"
2. forum aster: http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=22

> Nie chodzi o zabronienie tylko o to że dostawca a właściwie ich system
> automatycznie liczy sobie dodatkowo za każdy komputer za modemem (za
> "ip").

Jeśli zamienisz trzeci komputer na router, to dalej to będą trzy
komputery. Ilosć IP się nie zmieni.

Co więcej, możesz do modemu podłączyć tylko router, a wszystkie
pozostałe urządzenia będą się łączyć tylko przez niego.
Z punktu widzenia Aster to będzie jeden podłączony komputer.

Oczywiście router musi "dzielić łącze", czyli mieć NATa uruchomionego.

>Aczkolwiek jak dam ten ruter/access point i klonowanie MAC-adresu
> to system dostawcy nie zauważy że zrobiło się więcej "komputerów"
> podłączonych do Internetu.

A czy przypadkiem w Aster nie ma możliwości zgłaszania przez formularz
www nowego adresu MAC urządzenia ? Wówczas klonować nie trzeba.

--
Mar