Re: Podział łącza niewidoczny dla providera?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 17 Apr 2010 - 12:48:22 MET DST

Dnia 16.4.2010, Netx napisa³(a):

> A jakie konkretnie routery to umo¿liwiaj± i jak to siê bêdzie
> nazywaæ w menu - to mo¿e ¶ci±gnê jakie¶ instrukcje i
> poczytam?

Problem w tym, ¿e oryginalny firmware rzadko to umo¿liwia (widzia³em tylko
w kilku NETGEAR i jakim¶ D-Link) i trzeba zastosowaæ alternatywne by
uzyskaæ tak± mo¿liwo¶æ.
Jak ju¿ jest to co¶ ala "Change the TTL value [Enabled/Disabled]"
ewentualnie z mo¿liwo¶ci± podania warto¶ci o jak± ma byæ zmienione.
Widzia³em te¿ "Block TTL change for packs with low TTL".
Tak¿e panuje dowolno¶æ w nazewnictwie. ;D
Mo¿na te¿ przez telnet i pogrzebaæ w iptables. ;D

> Mo¿e poleciliby¶cie co¶ wypasionego (nie najdro¿szego) co ma:
> - klonowanie MAC
> - WAP2 (jak najwiêcej opcji WAP2 i odmian - przewidujê ró¿ne
> urz±dzenia klienckie)
> - "wej¶cie" Internetu przez RJ45
> - wyj¶cie rozdzielonego Internetu po WIFI oraz RJ45 (switch
> lub hub 100Mb/s)
> - filtrowanie po MAC adresach klientów Wifi

Powy¿sze bêdzie mia³ praktycznie ka¿dy router ("kablowy", nie ADSL -
zdarzaj± siê hybrydy) jaki kupisz.

> - regulacjê mocy nadawania WIFI tzn. aby nie nadawa³ z
> najwiêksz± moc± (s± tylko dwie cienkie ¶ciany w poziomie do
> pokonania)

Tu ju¿ gorzej, ale te¿ jest w wiêkszo¶ci wy¿szych modeli.

> - "nie obni¿anie TTL"

A tu polecam przejrzenie listy wspieranych ruterów przez alternatywne
firmware jak OpenWRT i klony.

> Jak z tego wynika chcia³bym co¶ wypasionego z powy¿szymi
> funkcjami i innymi przydatnymi o których nie wiem.
> Udostêpnianie dysku USB nie jest potrzebne. Co mogliby¶cie
> poleciæ?

Konkretnie Ci nie polecê bo wypad³em z obiegu jaki¶ czas temu.
Ale jak zapytasz na pl.comp.sieci to na pewno dostaniesz konkretn±
odpowied¼ - przejrzyj tylko wcze¶niej archiwum czy przypadkiem niedawno
kto¶ o to nie pyta³.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/