Re: Wyjscie ze stanu wstrzymania tylko z powera

Autor: Michał Bień <mbien_at_invalid.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 19:56:10 MET DST

W dniu 2010-04-04 19:14, Adramelech pisze:

> No to lipa... Czyli nie ma możliwości?

        A jaki system u Ciebie? Pod windows7 rozwiązałem to wspomnianym już na
poziomie OSa odhaczeniem możliwości wybudzenia komputera z uśpienia
przez mysz i klawiaturę USB oraz PS/2. Działa OK, ale nie jest
to rozwiązanie niezależne od systemu.

> W biosie jest opacja ignorowania
> urządzeń USB(np mysza mi nie włacza kompa), ale klawiature mam na PS2, i nie
> chce jej zmieniać bo nie lubie klawiatur USB.

        jw.
Też używam jako podstawowej klawiatury PS/2 (czyli na kablu), a
dodatkowo starego Creative Desktop Wireless 6000 (klawiatura i mysz
bezprzewodowa z transmiterem USB) - choćby dlatego, że wbudowany w płyty
Asusa Splashtop nie do końca poprawnie obsługuje klawiatury USB na samym
początku - przed wyborem aplikacji. Co kabel, to jednak kabel.

A co do wybudzania - tyle lat już mija w PC od wprowadzenia, a nadal nie
działa to tak jak powinno - u Ciebie i u mnie nie ma w biosie możliwosci
ustawienia CZYM ma być dokonane wybudzanie z uśpienia - na wspomnianym
Epoxie z 2004 r. można było sobie wybrać, włacznie z przypisaniem
klawisza bądź ich kombinacji i było to niezależne od OSa.
Tym bardziej dziwne dla mnie, że przecież naturalne przy klawiaturach z
klawiszami ACPI power off, sleep i wakeup powinna być możliwośc tak
skonfigurowania biosu, by można było obudzić komputer tylko z klawisza
wakeup na klawiaturze (i żadnym innym by przypadkowo tego nie zrobić!)
oraz ew. głównym przyciskiem chwilowym "power" na obudowie. Z pecetów
robią się superpotęzne maszynki do wszystkiego, a tymczasem tak proste
sprawy są niedopracowane - nie dziwię się niektórym ludziom, że bywają
tym zmęczeni i porzucają pecety na rzecz mniej zazwyczaj zaawansowanych
sprzętowo, ale bardzo dobrze rozwiązanych ergonomicznie i po prostu
działających jak powinny rozwiązań Apple. Dotyczy to nie tylko pecetów,
ale też np: smartphonów z windows mobile - wołowate i niedopracowane, co
przyznał otwarcie nawet Ballmer. Jak dla mnie pierwszy i ostatni
smartphon na WM - co to wogóle jest, by WMP po paru odsłuchaniach
albumów "gubił się" i zaczynał ni z tego ni z owego odtwarzać je nie po
kolei oraz gubił część utworów wrzucając je do tagów "nieznane", mimo ze
wcześniej były dodane do biblioteki poprawnie. A WMP pod WM jest AFAIK
jedynym (pzynajmniej był jak sprzwdzałem 2 lata temu) odtwarzaczem
obsługującym na słuchawkach poza stereo audio device również profile
AVRCP i HandsFree.

/MB