Re: Pytanie o procesor

Autor: Marek <marek1967_at_spam.interia.pl>
Data: Thu 01 Apr 2010 - 08:44:19 MET DST

W dniu 2010-04-01 00:01, MAR pisze:

> TDP to nie moc.

Hej,
Jak to nie?
Musia艂em a偶 sprawdzi膰 w Wikipedii:
TDP (ang. Thermal Design Power) to moc wydzielanego ciep艂a, kt贸r膮 trzeba
odebra膰 z jednostki centralnej. Moc ciep艂a wydzielanego przez procesor
jest w przybli偶eniu r贸wna mocy, kt贸r膮 procesor pobiera.

Reasumuj膮c: dwa procesory o tym samym TDP wydzielaj膮 tyle samo ciep艂a a
wi臋c teoretycznie ch艂odzenie powinno by膰 tak samo ha艂a艣liwe dla nich.

> Nie wiem co masz na my艣li. Niestabilny(wieszaj膮cy?) procesor oddaje si臋
> do reklamacji.

Nie wiem co mam na my艣li gdy偶 cytuj臋 s艂owa internaut贸w i serwisant贸w,
kt贸rzy tego terminu u偶ywaj膮. Przypuszczam, 偶e chodzi o to, 偶e programy
uruchomione na procesorze A zawsze dzia艂aj膮 a na procesorze B cz臋sto
wywalaj膮 si臋.

Ewentualna druga interpretacja: mo偶e zdarzy膰 si臋, 偶e co艣 na danej
platformie szwankuje (gubienie danych itp) no i wtedy pod np. XP
niebieskie ekrany pojawiaj膮 si臋.

> AMD s膮 wolniejsze od Intela przy tym samym zegarze.

Tak, ale AMD przy tej samej cenie jest znacznie szybszy od Intela. Z
punktu widzenia u偶ytkownika zastosowane w scalaku rozwi膮zania techniczne
nie s膮 偶adnym argumentem. U偶ytkownik "widzi" sprawno艣膰 systemu i jego
stabilno艣膰.

> ???

Czy nie ma jaki艣 haczyk贸w typu "procesor X" ma N rdzeni ale na u偶ywa
tylko 1 gdy np. z艂a jest p艂yta g艂贸wna albo gdy jego numer seryjny nie
odpowiada Gatesowi?

> pod AMD kupi膰 p艂yt臋 dla pami臋ci DDR3

Intel posiada triple-channel na niekt贸rych p艂ytach. Czy daje to wymierny
efekt?

Intel stosuje hyper-threading. Czy AMD posiada co艣 podobnego? Czy to w
praktyce jest zauwa偶alne bez stosowania precyzji zegara atomowego w
pomiarach?

Intel i7 mo偶e obs艂u偶y膰 do 8 w膮tk贸w. Czy w praktyce daje to jak膮艣
przewag臋 nad AMD?

Czy szybko艣膰 komunikacji z peryferiami jest r贸偶na (w sensie
zauwa偶alno艣ci) dla obu procesor贸w?