Re: SSD i dwuletni notebook

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 01 Apr 2010 - 00:55:28 MET DST

** Norman <nomad@xxx.vp.pl> wrote:

> Zauwazalna i odczuwalna:) Kwestia wytrzymalosci baterii w tym przypadku nigdy
> mnie nie interesowala ale nie zaobserwowalem jakichs drastycznych róznic.

Kwestia poboru mocy jest względna.

Załóżmy że odczyt X danych zajmuje N czasu dla dysku 5400RPM i M czasu dla
dysku 7200RPM. Potencjalnie jeżeli dysk jest szybszy to zużyje mniej energii na
odczyt tego samego zestawu danych bo krócej będzie odczytywał. Wcale nie jest
powiedziane, że aby szybciej kręcić talerzem potrzeba więcej energii.

Tzn. tak gdybam - chętnie bym przeczytał coś sensownego na ten temat.