Pytanie o procesor

Autor: Marek <marek1967_at_spam.interia.pl>
Data: Wed 31 Mar 2010 - 22:09:23 MET DST

Witam,

Chciałbym złożyć sobie stabilnego PCta do prac z grafiką, głównie
statyczną. Zależy mi na tym aby przesuwanie okien było płynne,
uruchamiania/zamykanie programów odbywało się sprawnie, aby bardziej
złożone projekty nie odrysowywały się godzinami itp. Do tej pory
trzymałem się platformy AMD ze względów ekonomicznych głównie. Obecnie
rozważam przejście na platformę intela i zanim to zrobię to chciałbym
posłuchać Waszej opinii aby uniknąć wpadki.
Wstępnie wytypowałem 2 procesory:

Intel Core i7 930 4x2.8 GHz BOX (LGA1366, QPI 4.8, 8MB)
oraz
AMD Phenom II X4 965 BOX (3.4GHz, Quad Core, 6MB, 125W, AM3) Black Edition

Systemem będzie Windows 7. Mówi się, że Intel jest cichszy (choć nie
wiem czemu - moc pobiera podobną). Mówi się też o stabilności większej
Intela. Na AMD nie miałem z tym problemów... wiele zależy od modelu:
jedni i drudzy mają wpadki. Może przy wyższych modelach stabilność
wygląda inaczej? Dla wysokich modeli zegary są wyższe a AMD ma jednak
szybsze taktowanie więc może i stabilność gorszą?
Jak wygląda kwestia wielowątkowości obu platform pod W7?
Na co powinienem zwrócić uwagę kupując płytę główną dla tych procesorów
aby wykorzystać procesory i nie wpakować się w bagno?
Czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć?