Re: Płyta główna

Autor: Remek <bajer_at_tlen.pl>
Data: Wed 24 Mar 2010 - 21:01:45 MET

Użytkownik "Medyk-Ignacy" napisał:

> Pada płyta główna w kompie córki ( coraz częściej Bios nie rozpoznaje
> dysków, pomaga przepięcie tasiemki do innego gniazda, ale też na krótko).

Skąd wiesz, że pada płyta? Jak długo ten sprzęt był użytkowany? Proponuję
zmierzyć napięcia zasilające dyski (miernikiem cyfrowym). Ewentualnie na
próbę podmień zasilacz (na pewniaka).

Miałem podobny przypadek. Podmieniałem taśmy, dyski, przepinałem kontrolery,
a problem powracał. Podejrzewając płytę główną kupiłem inną i ... o dziwo
problem ten sam. Radykalnie pomogła wymiana zasilacza. Jego wada jest często
powodem różnych dziwnych objawów.

Remek