Re: najbardziej energooszczedny desktop w idle

Autor: Eryk <koziawolka_at_itpitd.pl>
Data: Wed 24 Mar 2010 - 12:15:59 MET

> super by bylo, gdyby to byla prawda - 90% sprawnosci przy 5% obciazenia,
> moze ktos to potwierdzic, bo ja jakos nie moge w to uwierzyc ... jak oni
> to zrobili?

Mi właśnie "kończył się" Tagan 430 EasyCon i jak znalazłem tutaj to info o
Enermaxie uznałem, że to coś w sam raz dla mnie :)
Wczoraj dotarł i już zrobiłem mały test (tanim miernikiem który jest
wyśmiewany tutaj ale zawsze coś :)
3 letni Tagan w idle ciągnał 145 W
teraz po zmianie na Enermaxa 87+ mam w idle 115 W wychodzi 30 W mniej.
Komputer chodzi po 12-14 godzin dziennie więc powinienem to odczuć na
rachunku i może nawet wyjdę na zero :)
Sprawność (wskazywana przez tani czujnik więc w 100% nie można na tym
polegać) jest zdecydowanie lepsza niż Tagana ale ten miał już swoje lata i
zapewnił stabilność jak skała. Nigdy mi się komputer nie zawiesił ot tak ani
podczas pracy ani podczas grania.

Te 115W to na E8400 podkręconym do 3600 Ati 4770 (bez podkręcania) jeszcze
jedna karta Ati 5450, 8 GB ram, 3 dyski twarde, DVD-R i Win764.

Pzdr
Eryk