Re: Laptop w Intelu czy AMD

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Tue 23 Mar 2010 - 23:35:19 MET

"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message
news:1kqz2k69nqtjq.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.net...

> Pewnie w celu zamontowania nowego chipsetu.

No właśnie nie...

Re-balling to procedura używana przy lutowaniu scalaków BGA
które pochodzą z wylutu. Jesli servisant podejrzewa że kostka
w laptopie odlutowała się (np pod wpływem wstrząsu/upadku)
to wtedy bez kupowania nowego scalaka zdejmuje się starego,
nakłada nowe kulki lutownicze i przylutowuje do płytki...

W laptopie który nigdy nie upadł, który działa a tylko się grzeje
sprawdziłbym tylko czy wiatraki pracują, czy otwory wentylacyjne
nie są zapchane kurzem (czasem wystarczy parę miesięcy aby je
zapchać w sposób bardzo skuteczny) i po wyczyszczeniu system
powinien pracować bez gotowania kolan właścicielowi...

Re-balling w takim kontekście brzmi dla mnie jak naciąganie
klienta. A już kasowanie kasy i zastrzeganie sobie "wiesz, laptop
może po naprawie dokonanej przeze mnie w ogóle nie działać"
to już skandal... To tak jakbyś przyszedł do mechanika z autem
do naprawy hamulców i ten Ci powiedział że po naprawie auto
może w ogóle nie hamować... no jaja sobie ktoś robi czy co?
Uciekałbym od takiego serwisu aż by się za mną kurzyło... :-)