Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon 15 Mar 2010 - 20:44:26 MET

W dniu 2010-03-22 20:24, Konrad Kosmowski pisze:
> Sensowna kamera powinna mieć diodę, która się zapala w momencie kiedy jest
> aktywna. I nie powinno być to realizowane przez sterownik tylko przez sam
> sprzęt (właśnie aby zapobiec takim nadużyciom). Moja w każdym razie ma.

Moja zapala, ale zastanawiam się czy faktycznie tego się nie da wyłączyć
programowo. No i temat mikrofonu pozostaje.

> Inna sprawa, że istnieją o wiele skuteczniejsze i mniej kosztowne i bardziej
> dostępne techniki inwigilacji (po prostu podrzucić pluskwę)

Podrzucić pluskwę nie jest tak prościej i taniej. W końcu trzeba jakoś
dostać się do mojego domu. No i zadziała tylko w domu. A tak można np.
wgrać coś do kompa, jak chwilowo wyjdę do kibelka i mieć inwigilację w
dowolnym miejscu, gdzie przebywam. W pracy, w domu, etc.

Ten przypadek :

http://www.idg.pl/news/356178/USA.szkola.podgladala.ucznia.w.domu.za.pomoca.laptopa.html

wykazuje, że nie jest to takie głupie... Podrzucać pluskwy każdemu do
domu -- kosztowne i bardzo trudne. Wykorzystać sprzęt, który i tak mają,
bezcenne.

> oraz niewiele
> motywów.

No wiesz, manie nagrań z cudzego życia może być cenne, nawet jeśli
akurat niekoniecznie chcesz go szantażować tym, że zabił żonę. Mniej lub
bardziej można takie coś zawsze jakoś wykorzystać, zwłaszcza jak to jest
osoba z kręgu kolegów z pracy albo rodziny.

--
Przemysław Adam Śmiejek