Re: Płyta, procesor, grafika i pamięć.

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Fri 19 Mar 2010 - 18:39:27 MET

Dnia 19-03-2010 o 14:12 Dawid napisał na pl.comp.pecet:

> Komputer został u niego jako biurowy, bo do ogólnie
> domowo-multimedialnych zastosowań starsze komputery, które posiada
> okazały się lepsze.Testowany był na grach i obróbce filmów.

Nie wierzę :0
Szczególnie, że piszesz zdaje się o Core i3 ! Fajny procek do gier.
A starsze, czyli jakie?

> Na podanej stronie możesz wpisać jakikolwiek procesor i dostaniesz
> wyniki, porównanie wydajności, ceny.
> Ten odnośnik na początku wyświetla zawsze to samo

Wcale nie zawsze :) http://www.iurl.pl/?wieslaw667
No i wyniki testów mocno kontrowersyjne.

> Ta różnica 200zł to z kosmosu informacja?
> W sklepach mówią co innego Różnica w cenach płyt i pamięci wystarczy
> na dobrą grafikę.

Więc spróbujmy porównać. Wybrałem możliwie najbardziej podobne moduły:
http://www.iurl.pl/?I0Avs http://www.iurl.pl/?Vvx5r
Różnica to 22zł na 2GB. Nikogo nie namawiam, ale ja w tej chwili innych
niż DDR3 bym nie kupił.
Z porównaniem płyt głównych jest trochę gorzej, ponieważ na LGA1156 nie
ma tanich, badziewnych płyt. Może takie? http://www.iurl.pl/?C4XsO
http://www.iurl.pl/?ptdde Różnica *89zł z tym, że ta pierwsza i tak
wydaje się być lepiej wyposażona (więcej USB, SATA eSATA, Display Port)
W każdym razie za 130-150 zł, będzie podobna grafa jak na tych płytach :)

> Różnica w zużyciu prądu pamięci 2 i 3 jest minimalna, zasilacz podany
> w tytułowym poście nawet jej nie zauważy.

Dobry zasilacz może najwyżej minimalizować straty, ale poboru prądu nie
ograniczy. Tak policzyłem, że różnica w cenie dwóch modułów (4GB) zwróci
się po ok 3 latach po 10 godz dziennie używania komputera. Jeżeli
oczywiście jest prawdą to co piszą o energooszczędności DDR3.

Jednak pomyliłeś. Ja pisałem o tym: http://www.iurl.pl/?bGOlc

--
Wiesław
Opera Mail