Re: przejsciowka IDE - CF jaka ?

Autor: vDon <vondonaldo_at_onet.eu>
Data: Thu 18 Mar 2010 - 18:43:17 MET

Marek M wrote:
> Witam, jaką przejściówke polecicie z tych obecnych na allegro
>
> http://allegro.pl/item955114086_cf_ide_44pin_adapter.html
>
> http://allegro.pl/item951926464_adapter_kart_compact_flash_cf_na_ide_ata.html
>

> http://allegro.pl/item952913754_przejsciowka_adapter_ide_to_cf_3_led_k120.html

Na pewno nie polecam tej z pierwszego odnośnika. Swego czasu testowalem
i były problemy ze stabilną pracą w DMA. Ze sprawdzonych mogę polecić
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9304 (widywałem je też swego
czasu na Allegro). W połączeniu z kartą CF serii Pretec 233x 16GB
(niebiesko-biało-szara naklejka) wspiera (U)DMA 4 i jest wykrywana jako
"fixed disk". Jedyne wady to fakt że lubi mieć cały kanał IDE wyłącznie
dla siebie (drugie urządzenie po jej podłączeniu jako Master nie było w
ogóle wykrywane) oraz konieczność samodzielnego usunięcia pinu-klucza
złącza ATA adapteru (zwykłymi kombinerkami da radę).

> mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka
> przejściówka
> bedzie najlepsza do
> tego

Najlepsza będzie taka co bezproblemowo obsługuje tryb (U)DMA, no i
będzie skonstruowana tak by fizycznie pasować do przestrzeni w której ma
pracować (ważne szczególnie przy montażu w laptop'ach i netbook'ach).
Pamiętaj też że dużo zależy od samej karty i jej wbudowanego kontrolera
IDE / ATA. Do takich zastosowań nawet nie rozważaj czegoś co nie
obsługuje (U)DMA, warto też by nośnik był wykrywalny jako "fixed" (wręcz
kluczowe w przypadku instalacji na nim Windowsa). Czasami może też być
przydatna możliwość przełączania zworką między trybami Master / Slave,
ale tę funkcje posiada obecnie większość adapterów.

> pozdrawiam
>
> Marek

Pozdr.