Re: Płyta, procesor, grafika i pamięć.

Autor: Wiesław <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Wed 17 Mar 2010 - 18:24:30 MET

Dnia 17-03-2010 o 12:21 Grumens napisał na pl.comp.pecet:

> Myślałem o jakimś core2duo i ddr3. Ale widzę, że funduszy mi nie starczy,
> dlatego z 300zł jestem w stanie jeszcze dołożyć, czyli w sumie 1500zł.

Nie mogę zrozumieć, po co ludzie pchają się w starą platformę? Aby za
niedługo, znów wszystko wymieniać?
Proponuję zainteresować się nowszymi rozwiązaniami.

Grafika: ważna, jeżeli od czasu do czasu chce się w coś pograć. Proponuję
świetną kartę ATI, która wystarczy na długo np:
HIS Radeon HD 5750 iCooler IV 1GB 478,00 zł (można słabszą i lepszy procek)

Pamięć: najlepiej DDR3 bez szaleństw, ale można jeszcze ciut lepiej niż ta:
Goodram DDR3 Dual Channel 2x2048MB 1333MHz CL9 348 zł - albo 3GB.

Ponieważ zaczynają się coraz bardziej liczyć procesory czterordzeniowe,
chyba najbardziej opłacalnym zakupem jest Athlon II X4 620 za 340 zł
Można również dwurdzeniowy Phenom II X2 550 294 zł
Do tego przyzwoita płyta z USB3: Gigabyte 770T-USB3 299 zł
Razem 1465 zł

Jeżeli ktoś obraził się na AMD, to na Intela również da się coś znaleźć.
Intel posiada ekonomiczny procesor na LGA 1156, którym w ogóle się nie
chwali: Pentium G6950. Jest to takie i3 bez Hyper-Threadingu i z 3MB keszu
za 314 zł
Płyty niestety są droższe. Otrzymujemy za to zapasową grafikę gratis :)
Taką przystępną cenowo płytą jest Gigabyte GA-H55M-UD2H Cena: 338,00 zł.
Również pamięci do tego powinny być z niższym napięciem.
Ceny z prawdziwego sklepu internetowego.

--
Wiesław
Opera Mail