Re: zworki w starych dyskach WD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 17 Mar 2010 - 17:02:00 MET

"MC" hnqklj$jh0$1@node1.news.atman.pl

> Kuriozalne ceny mają twarde dyski do drukarek. Nie ma w nich nic
> nadzwyczajnego, to takie same dyski jak do desktopów, tyle, że sprzedawane
> przez sprzedawcę drukarek. RAM do drukarek też potrafi mieć zaskakująco
> wysoką cenę.

Wiem -- szukałem 10 lat temu RAMek do HP II p -- kupiłem taką uszkodzoną
drukarkę, HP zreperował ja za 500 złotych plus VAT (czyli taniej można
było kupić nową, znacznie lepszą) i miała tyle RAMek, że na niewiele
starczało. Dokupienie RAMek było kuriozalnie drogie, więc czekałem na
okazję typu uszkodzona taka sama drukarka z dodatkowymi RAMkami.

Dlaczego kupiłem tę drukarkę? Była to własność uczelni, na której drukowałem
prywatnie -- łącznie nie więcej, niż jedną ryzę papieru. :) Drukarka została
uszkodzona (nie wiem, przez kogo, ale na pewno nie przeze mnie), więc (niejako
rekompensując koszty prywatnego mikroużywania) postanowiłem ją zreperować za
swoje pieniądze (drukarka w pracy była mi potrzebna, na reperację uczelnia nie
miała pieniędzy; na kupno nowej dla mnie -- tym bardziej) Jedynym dobrym
rozwiązaniem było kupienie drukarki i zreperowanie na własną rękę.

Uczelnia wyceniła ją na 100 (sto) złotych, uważając, że robię cudowny
interes -- że kupuję niemal za darmo, choć HP oszacował koszt reperacji
przed moim zakupem na: 500 złotych plus VAT za reperację i ileś :) za
części; stanęło na tym, że części (jakiś skaner) dali mi za freeko.
Drukarkę i reperację wliczyłem w koszty uzyskania przychodu firmy,
która 500 złotych zarabiała wtedy raczej ;) szybko i lekko, więc
źle nie było. :)

Drukarka (produkowana gdzieś około 1991 roku) jest nadal sprawna,
choć nie mam do niej toneru. :) Okupuje mi miejsce w mieszkaniu,
a to miejsce jest coraz droższe!!!

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'