mechaniczne - parametry śrub/wkrętów "komputerowych" itd

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 16 Mar 2010 - 16:46:13 MET

Może pytanie dziwne, bo wielu powie "są dwie śrubki, cieńka i gruba,
gruba do dysków, obudów, zasilaczy, cieńka do cdrom i przykręcania
płyt", ale ja wiem że to nie jest do końca tak ;)
Potrzebowałbym parametry czyli średnice, skok i kształt (jakoś
potwierdzone jako standard, a nie "zmierzone linijką na przykładowych
śrubkach z chińskiej obudowy) śrub stosowanych w PC:
- "do cdrom" - wydaje mi się że to M3x0.5
- "do dysków" (czy ona jest w ogóle metryczna? jaki kształt gwintu?)
- "do obudów" (rozmiar podobny jak do dysków, ale inny kształt gwintu,
tylko jaki?)
- grube samogwintujące wkręty do przykręcania wiatraczków - czy jest
jakiÅ› standard?

I co za tym idzie, może nie ma tu standardu i wszystko zależy od
producenta obudowy/śrubek, ale jakimi śrubokrętami (wkrętakami) należało
by te śrubki operować, w sumie najbardziej chyba pasuje krzyżak rozmiar
1 ale czy to PZ1 (pozidriv) czy PH1 (philips)? :) Mi siÄ™ wydaje
organoleptycznie że raczej philips, ale może się mylę?