Re: Dysk SEAGATE 80GB pada? smart

Autor: pioruns <cvbehaf_at_b2.cy>
Data: Sat 06 Mar 2010 - 22:26:08 MET

Dnia Sat, 06 Mar 2010 15:22:43 +0100, ster napisał(a):

> Mam dysk ATA 80GB SEAGATE, parametry smart są następujące:
> http://img412.imageshack.us/img412/9468/ss852279.jpg
>
> fakt że dysk ma reallocated sektory ale działał ok i nie było problemów,
> teraz coraz częsciej komp sie wiesza i po restarcie widaXp nie wstaje,
> trzeba włączyć czekdiska i to pomaga
>
> czy z dyskiem już naprawdę koniec ?

Przejedź go kilka razy HDD Regeneratorem lub podobnym programem, ja bym
polecił komercyjny SpinRite. Co miesiąc przejedź ponownie lub chkdsk /r.
Na upartego można zmusić system plików, żeby nie tworzył plików
systemowych na obszarze gdzie sÄ… badsektory, albo poprzez wrzucenie FAT32
(on nie tworzy kopii tablicy w połowie czy przy końcu partycji, tak jak
NTFS, tylko na samym początku), albo poprzez zajęcie pustymi partycjami
obszarów, gdzie są uszkodzenia, wtedy nawet jak wyskoczy nowy badsektor,
to siÄ™ winda nie posypie.

--
pozdrawiam,   pioruns