Re: Linux? do Lifebooka S6120

Autor: Maru <maru_at_nospam.pl>
Data: Wed 03 Mar 2010 - 10:55:26 MET

W dniu 03.03.2010 07:52, BAREK pisze:

> Dziękuje za odpowiedzi, może powiem czego oczekuje po systemie
> zainstalowanym?
> -prace biurowe, w tym obsługa drukarek pracujących w sieci
> -szeroko pojęty internet; www, poczta, GG i Skype jeśli to możliwe,
> -multimedia,
> -żeby system miał świadomość tego, że stoi na laptopie i jakie są tego
> konsekwencje ;-) /tryb oszczędzania energii na baterii, świadomość
> dodatkowej wyjmowalnej baterii zamiennej z napędem CD.
>
> Nie potrzeba wodotrysków, ale prostej i intuicyjnej obsługi dla usera,
> [...]

Tak jak napisał Dominik & Co, poczytaj sobie trochę na temat Linuksa, bo
przesiadka będzie jak walnięcie głową w mur. Ale jak już się otrząśniesz
to będziesz zadowolony. Dobrze jak masz kogoś znajomego kto siedzi na
Linuksie, to byłoby Ci znacznie łatwiej.
Ja mam Mandrivę, ale teraz nie wiem czy nie zainstalowałbym openSuse,
chyba ma trochę lepsze wsparcie sterowników. Tak czy inaczej każdy Linux
ma "świadomość" montowalnych napędów, istnienia baterii w laptopach, itp.
Ubuntu mi trochę nie podeszło, ale to była wersja 8.04, openSuse wtedy
nie próbowałem, a szkoda.
Aktualizacje automatyczne, żaden problem.
Dostępne w wersjach na platformę 32- oraz 64-bit.
Zamiast GG masz kadu, wyglÄ…d tylko inny poza tym reszta to GG czyli
protokół i dotychczasowe konto. Skype też działa, choć instalacja to już
trochÄ™ inna bajka.
Najlepiej ściągnij sobie kilka różnych systemów w wersji Live i odpal
bezpośrednio z płytki, bez instalacji. Zobaczysz czy wszystkie
urządzenia działają, praktycznie sieć powinna od razu działać.

Pozdrawiam