Re: sprzetowy kontroler raid

Autor: Waldeusz <spam_at_nie.cpam>
Data: Tue 02 Mar 2010 - 23:41:32 MET

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnhoit06.t90.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...

> Ależ oczywiście. Po prostu w tym wątku parę osób, które mają
> doświadczenie z produkcyjnymi systemami, gdzie to naprawdę może mieć
> znaczenie, stara się z uporem godnym lepszej sprawy pokazać ci, że
> chcesz stracić pieniądze.
> Ale jak chcesz, to twoja osobista tragedia.

Chce miec raid 0 to niech ma - nie wiem czemu mu tak usilnie odradzacie
Skoro nie ma znaczenia dodatkowy pobór prądu, wiekszy halas i ryzyko utraty
danych :)
Osobiści mam w domowym kompie i sobie chwale, chocby w tych moze i niezbyt
licznych momentach
w ktorych potrafi pokazać pazur - jak chocby porzadkowanie pocietego
materialu DV ;)
Faktem jest, że 3 dysk pracuje jako "reczny mirror" - gdyż nie znasz dnia
ani godziny LOL
a stawiac od poczatku 0+1 to bylo juz ciut drogo ;)
Krytyczne do odtworzenia rzeczy jak chocby "pamiatki rodzinne" sa i tak na
dysku poza kompem
bo powiem szczerze ze mam srednie zaufanie do plytek CD/DVD

Co do systemow "produkcyjnych" to w wiekszosci raczej uzywa sie Raidu 5 ew.
1
i nie dalej jak kilka dni temu sam mialem watpliwą przyjemnosc obserwowac
jak odbudowuje sie walniety 2,5" SAS 15k ;)
Zaś co do przewagi wydajności kontrolerów sprzetowych (pomijajac drogie
SCSI)
to jeszcze w czasach mulastych dyskow ATA posiadałem kontroler z taka
iloscia ramu
ze przy czesci operacji I/O dysk nawet nie mrygnal kontrolką ;)

Pozdrawiam