Re: DVI a HDMI

Autor: orcio <orcio_at_NOSPAMinteria.pl>
Data: Mon 01 Mar 2010 - 14:15:42 MET

MAR pisze:

> Nieprawda.

DVI-D - przesyła tylko dane cyfrowe; w najnowszych kartach graficznych
jest w pełni kompatybilne z HDMI (przesyła również dane dźwiękowe).[1]

Compatibility with DVI
An adapter with a DVI receptacle connector to HDMI plug connector.
A DVI-HDMI adapter
An adapter with a HDMI receptacle connector to DVI plug connector with a
close up of the HDMI connector.
An HDMI-DVI adapter

A DVI signal is electrically compatible with an HDMI video signal; no
signal conversion is required when an adapter or asymmetric cable is
used, and consequently no loss in video quality occurs.

moja interpretacja jest taka ze to piny w różnych wtyczkach

orcio