obraz z ekranu laptopa wygasza się - dziwny przypadek

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Fri 26 Feb 2010 - 14:14:57 MET

WItam!

Stary Laptop Toshiba Setellite Pro M30.
Karta Grafiki nie zintegrowana (GeForce FX Go5200).

Problem pojawił się bezpośrednio po tym jak odchyliłem wyświetlacz do
tyłu w trakcie pracy lapropa. Nagle obrazł wygasł. Nie ZNIKNAŁ, tylko
WYGASŁ do niemal niezauważalnej jasności. I nie był to tryb
oszczędzania energii, w którym wyświetlacz ma mniejszą jasność; tu
było dużo dużo dużo ciemniej. Dopiero po bardzo dokładnym przyjrzeniu
się można było zauważyć np. ruch myszki na ekranie, czy też inne
elementy działającego sprawnie systemu. Ekran działał, tylko jasność
spadła ledwo ledwo powyżej zera.

Obraz wraca do normy, gdy użyję kombinacji klawiszy Fn+F5 (Toshibowska
metoda na przełączanie między dostępnymi wyjściami Video - VGA/S-Video/
LCD). Przełączam sobie wtedy na chwilę np. na tryb TV (obraz puszczany
jest przez S-Video), a potem znów na LCD. Wtedy gra gitara. Jednak po
kilku-kilkunastu sekundach (liczyłem ze stoperem i wartości wahały się
od 2 do 50 sekund) a piać to samo.

Restart kompa też przywraca normę, ale po załadowaniu Windowsa po
kilku sekundach znowu black-out.

Pomaga również odłączenie zasilacza (sic!). Nie przywraca ono obrazu
do normy, ale gdy odłączam zasilacz W TRAKCIE normalnej pracy ekranu,
black-out nie następuje (sprawdzałem przez dobre kilka minut).

Mam również wrażenie, że merdanie kablem przy gnieździe zasilania w
Laptopie, lub gwałtowne odchylenie ekranu w tył lub w przód,
bezpośrednio powoduje black-outy. Ale pewności nie mam, bo to dość
subtelna materia :)

Według mnie wygląda to na fizyczny fuck-up jakiegoś styku gdzieś w
okolicach zawiasów ekranu. Laptop ma jakieś 6 lat - takie rzeczy mają
prawo się pojawić, czyż nie? Ale może przyczyna jest gdzie indziej? Co
sądzicie?

Pozdrawiam
Micz