Re: sprzetowy kontroler raid

Autor: ToMasz <twitek4_at_gazzeetta.pl>
Data: Thu 25 Feb 2010 - 22:15:08 MET

zielony bazyliszek pisze:
> poleccie jakis niedrogi kontroler raid 0 do peceta :)
>
> bede sobie skladal szybkiego kompa... :)
Witam
przeczyta艂em wszystkie te brednie szczeg贸lnie nie na temat i z tylko
jednym musze sie zgodzi膰. Do eksperyment贸w postaw soft-raida0. Bedziesz
mia艂 w praktyce wydajno艣膰 prawie tak膮 sam膮 jak z hardwarowego. Bedzie to
wydajno艣膰 w konkretnych przypadkach siegaj膮ca 200% wydajno艣ci jednego
dysku. Nieznam przypadku w kt贸rym raid0 jest wolniejszy ni偶 brak raida.
Pisz臋 to po prawie 10 latach posiadania takiego raida0, budowanego gdy
hiciorem by艂y dyski 80GB, a o raidach na p艂ytach g艂贸wnych s艂ysza艂o
niewielu. Wiedze teoretyczn膮 mam nie wielk膮, ale w praktyce film (p艂yta
CD) bez raida kopiowa艂 si臋 prawie 20 sek, a z raidem 11. system
uruchamia艂 sie znacznie szybciej, szybciej startowa艂y programy. wszystko
co "zapala艂o" leniw膮 czerwon膮 diod臋 twardego dysku na d艂uzej ni偶 5
sekund, dzia艂a艂o wyra藕nie szybciej.
Postaw raida0, zr贸b w艂asne testy, i napisz jak wysz艂o, nie s艂uchaj
teoretyk贸w szkolonych na "mama tata komputer i ja"

ToMasz