Intel 2160 - skacząca częstotliwość

Autor: GK <grego69_at_gazeta.pl>
Data: Mon 22 Feb 2010 - 22:10:11 MET

Witam,
Zainstalowałem sobie dzisiaj programik OCCT i ze zdziwieniem zauważyłem,
że częstotliwość procka to 1,2 GHz! Procek to 2160, który powinien
pracować z częstotliwością 1,8 GHz. Płyta główna to Asus P5K-WiFi. W
biosie było ustawienie na auto. Zmieniłem ustawienie, mnożnik ustawiłem
na x9.0, podniosłem Bus Frequency na 250 MHz, czyli podkręciłem procka
do 2250 MHz. Ale co z tego skoro w Biosie jedno z ustawień pokazuje
zakres 6.0-9.0! I OCCT też faktycznie pokazuje skaczącą częstotliwość.
Raz jest 1500 MHz, a za moment 2250 MHz... O co chodzi? Co mam zrobić
aby procek pracował czy to stale z 1,8 GHZ czy też podkręcony do 2,25
GHz? Czemu ta częstotliwość "skacze"?
Pozdrawiam,
Grzegorz