Re: Energooszczędny zestaw.

Autor: Wiesław <nawu_at_usunpoczta.onet.pl>
Data: Mon 22 Feb 2010 - 21:50:11 MET

Dnia 22-02-2010 o 20:59 Budzik napisał na pl.comp.pecet:

> w teorii to wszystko jasne.
> Bardziej chodziło mi o przykłady praktyczne.
> Obciazenie jest w miare znane - do 100W, skoro mowimy o energooszczednym
> kompie. Czyli jakies 30%.

W praktyce właśnie, należy kupować zasilacze opatrzone certyfikatem 80+,
gdyż tylko takie zapewniają jakiś konkretny poziom sprawności.
Logiczne jest, że producent kiepskiego zasilacza nie poda jego danych
i nie chodzi tu tylko o sprawność.

> Ma ktos przykłady sprawnosci dla:
> - jakiegos badziewia typu Modecom
> - polecanego tu budzetowego fortrona czy delty
> - sredniej polki typu chieftec
> - wynalazków typu seasonic czy bequiet.

http://nvision.pl/45-zasilaczy-w-praktyce--Articles-157-ndetails-53.html

Dla swego czasu chwalonego Modecoma MC można przyjąć wartości Amacrox
Warrior, gdyż to podobno te same zasilacze (Fortrona zresztą). Sprawność
nie zachwyca, ale mają jakieś zalety. Teraźniejsze Modecomy (prócz Volcano)
są zapewne podobne.

Jest tu również polecany przez niektórych Chieftec GPS-xxxAA-101A.
Również nie zachwyca, szczególnie, że nie jest wcale taki tani jak na
swoją jakość.
Natomiast te rzekome "wynalazki" to jedne z najlepszych zasilaczy na rynku.
Ten pierwszy jest producentem - bardzo dobrym zresztą - ten drugi nie ma
w ofercie słabych zasilaczy. Seasonic produkuje zasilacze dla np. Corsaira,
Anteca czy PC Power&Cooling.

--
Wiesław
Opera Mail