Re: Jaki router wifi ?

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 13:58:46 MET

Użytkownik "LeP" <lesp@onet.pl> napisał w wiadomości
news:hlo8ge$j58$1@inews.gazeta.pl...

> Sygnał jest z UPC, więc skętka. Jakiś konkretny model możesz polecić?

Najtańszy za 60zł:
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-wr340g_z_wbudowanym_routerem_oraz_4_portowym_switchem_N2952.htm
Trochę droższy:
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_w_tech_extended_range_tl-wr543g_z_routerem_oraz_4_port_switchem_funkcja_wisp_N2955.htm
taki mam w pracy, działa już ponad 2 lata nonstop i jeszcze nidgy się nie
zawiesił.
Nowszy model ma już QoS, a więc można kształtować pasmo w zależności od
portu LAN lub WiFi.
Ten jest za 80zł:
http://www.dipol.com.pl/punkt_dostepowy_tp-link_tl-wr740n_z_wbudowanym_routerem_150mb-s_802_11n_N3252.htm
ale ma WiFi pracujące w standardzie N, a więc teoretycznie 150Mb/s, nie
wykorzystasz tego do internetu, ale przesyłanie plików między dwoma
komputerami w sieci lokalnej po wifi może być dużo szybsze niż w standardzie
G (54Mb/s).
Każdy z nich ma clonowanie MAC, nie wiem czy Twój operator nie ma
przypadkiem ustawionego TTL=1, wtedy router może nie przepuścić pakietu,
wtedy trzeba szukać routera, który zmienia TTL (czas życia pakietu).
Można to sprawdzić "puszczając" pinga do routera (serwera) operatora.