ZnikajÄ…ca magistrala PCI Express - Windows 7

Autor: Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij._at_wp.pl>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 13:58:05 MET

Mam kilka laptopów Lenovo model 27327UG.
Egzemplarze z Windows 7 De działają poprawnie a na tych z Windows 7 En
nie ma karty Wi-Fi.
Po porównaniu ich zauważyłem, że w tych z systemem En w menadżerze
urządzeń nie ma "PCIExpress Root Port 2 - 2942" do którego podłączona
jest karta WiFi. Pozostałe porty PCI-E są widoczne, a urządzenia do nich
przypięte działają.
Karta Wi-Fi to Intel 512AN_MMW czyli 5100.

Odesłałem jeden egzemplarz do serwisu, uruchomili go poprzez odpalenie
oprogramowanie testowego PC-Doctor z dysku z DOS.
Niestety na pozostałych maszynach mi się to nie udało.
Serwis przypuszcza, że BIOS uśpił magistralę PCI-E w sposób którego
Windows nie jest w stanie obsłużyć.

Może macie pomysł jak to naprawić, najlepiej z poziomu Windows.
Do laptopów mam tylko dostęp zdalny co utrudnia odrobinkę żonglowanie
płytami w napędzie...

Wszystkie proste rzeczy w stylu wyłączania i najdziwniejszego
przestawiania parametrów PM, ładowania ustawień domyślnych i innych
sztuczek z BIOSem mam już za sobą, tak samo najnowsze sterowniki i
programy diagnostyczne od Intela.

--
Pozdrawiam,
Andrzej