Re: szukanie uszkodzenia

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Fri 19 Feb 2010 - 22:16:03 MET

Użytkownik "Papo Smurf" <Smurf@zaguramichopsa.sa> napisał w wiadomości
news:hleanc$5i8$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> grafikę, albo płytę główną i nie wiem jak je przetestować (test directX
> też ok), jak sprawdzić czy płyta główna, albo grafika nie są
> uszkodzone?:O)

Grafike mozna 3Dmarkiem, zapetlic test kilka razy.
A płytę główną CPU Stability Test.
Kilka razy miałem podobny przypadek i w jednym pomogło dołożenie wiatraka na
radiator karty graficznej (fabrycznie nie było), a w innym wymiana
zasilacza, pomimo, że napięcia miał prawidłowe. Wystarczy, że po stronie
wtórej kondensatory elektrolityczne stracą pojemność i już nie będą
filtrować napięcia tak jak trzeba. Miernikiem uniwersalnym nie sprawdzisz
tętnienia napięcia stałego, musiałbyś mieć oscyloskop. Chyba, że przełączysz
na zakres AC, ale najlepiej popatrzeć na przebiegi na oscyloskopie.
Przetwornica w zasilaczu jest impulsowa i wystarczy, że po stronie wtórnej
pojawi się szpilka napięciowa i komputer się zawiesi. :-) Dlatego tak ważny
jest układ filtracyjny po stronie wtórnej.