Re: eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?

Autor: ukasz Gralczyk <lukasz.goralczyk_at_gmail.com>
Data: Fri 19 Feb 2010 - 14:05:33 MET

On Thu, 18 Feb 2010 13:03:20 +0100, Lukasz Sczygiel wrote:

> Który z modeli wytrzymuje dlugo na raz naladowanym akumulatorze? Czy we
> wszystkich mozna rozszerzac ram? Czy mozna wymienac dysk na wiekszy?
> Jak szybko eeepc wstaje i zasypia i ile na "zaśnięciu" zre akumulatora?

Używam Asus Eee 1101HA. Realnie na baterii wytrzymuje ok. 8 godzin z
włączoną siecią WiFi i w trybie power save i słabym podświetleniu. Jak
się chce to i 10 godzi można by wyciągnąć. Pamięć możesz wymienić, ale
wymiana dysku wiąże się z utratą gwarancji.
Zalety: duży ekran, BT, WiFi, kamerka, głośniki, dobra klawiatura,
względnie lekki, mały zasilacz. Wady: można się lekko czepiać wykonania,
trochę dużawy, cena (~1,5k PLN), karta GM500 (kiepsko z obsługą pod
Linuxem /podobno się to zmienia teraz/), czasem może być wolny.

Pewnie przypasowałaby Ci Nokia N900, ale cena jest dość zaporowa - 2,2k
PLN i nie wiem czy spełniłaby wymagania co do czasu pracy na baterii.

Rozejrzałbym się też za jakimś PDA HP (HP-4700?), któryś model dobrze
współpracował z Linuxem i miał ekran 640x480, można do takiego czegoś
dokupić pojemniejszą baterię żeby dłużej wytrzymywał.

Mógłbyś zorientować się o ile zwiększyłby się czas pracy na jakimś
mniejszym Asusie Eee jeśli wymieniłbyś baterię na bardziej pojemną - są
firmy które zajmują się wymianą ogniw w zużytych akumulatora.

--
Łukasz.