Re: Komputer - photoshop

Autor: zyx <kinder_jajo_at_gazeta.pl>
Data: Thu 18 Feb 2010 - 00:22:22 MET

> Co do grafiki (jeśli już koniecznie musi być to wsparcie GPU, choć po
> mojemu to szkoda czasu na oglądanie animowanego "zumowania" itp., to
> można wyłączyć), tu jest coś o wspieranych kartach:
> http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
> choć mając na uwadzie poczynania monopolisty Adobe, polecam sprawdzenie
> konkretnego modelu przed zakupem. Słychać o problemach w tym temacie.
>

> Pozdrawiam,
> Grzegorz

zacytuje teskt, ktory odpisal mi znajomy na maila:

Praca z programem graficznym to w 95% jest nad plikami NEF ważącymi ok
15 MB, otwarcie kilku plików, wsadowe wywoływanie do JPEG oraz inne
(warstwy maski etc). Raczej nie
zajmuję się poligrafią, aczkolwiek przygotowywuję zdjęcia do wydruków
w jakieś tam szacie graficznej. Niemniej jednak to nie jest moja
profesja.
Dysk SSD 64GB (jeśli już wogóle o SSD mówimy) to tylko dla W7 + PS4,
reszta danych na HDD wewnętrznym - jakiś 500GB z 32MB cache lub RAID
0. Magazyn zdjęć na zewnętrznym mam. Oczywiście na 100% mogę przeboleć
powstanie systemu o kilka sek dłużej (coraz bardziej ten SSD mi się
nie podoba).
Grafika - tutaj chodzi o to aby nie było przerostu formy nad treścią.
Nie gram w gry, ale chciałbym np. podłączyć sobie drugi monitor aby
przestrzenią roboczą w PSie to było tylko zdjęcie a nie narzędzia - taka
schzofrenia moja. Dokupie jakieś LCD używane z 200 pln wtedy. Wrzucić
obraz na TV poprzez HDMI. Jeśli to ma mnie kosztować 150-200pln to
kupię kartę najprostrzą jakąś, ale jak zintegrowana da radę to OK
(jeśli zintegrowana ma wielomonitorowość- tu sie obawiam że takiej
funkcji nie ma).

pozdr
zyx