Re: Komputer - photoshop

Autor: Giecze <czechowski_at_post.#skasujto#.pl>
Data: Wed 17 Feb 2010 - 11:31:27 MET

Grzegorz Prędki wrote:

> No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro
> 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Chodzi o tzw. (bodaj) responsywność systemu, przy SSD jest ponoć
wyraźnie lepsza.

Choć w zasadzie, jeśli komp tylko do Photoshopa CS4, to może da się
jakoś przeboleć te pare sekund więcej na powstanie systemu i odpalenie
tego PS raz dziennie z HDD. Potem i tak wszystko siedzi w RAM
(zakładając 6-8 giga na W7 64).

Jeśli chodzi o dane, to dużo IMO zależy od ich przeznaczenia. Jeśli to
duże formaty dla poligrafii to pliki .psd mogą ważyć swoje (x00MB), ale
w innych wypadkach RAID mógłby być tylko generatorem szumu i ryzyka.

Zyx, jakiej wielkości pliki będą tym przetwarzane, jaki scartch jest
osiągany, i ile pi*oko operacji otwierania/zapisu dziennie jest
przewidywanych?

Co do grafiki (jeśli już koniecznie musi być to wsparcie GPU, choć po
mojemu to szkoda czasu na oglądanie animowanego "zumowania" itp., to
można wyłączyć), tu jest coś o wspieranych kartach:
http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
choć mając na uwadzie poczynania monopolisty Adobe, polecam sprawdzenie
konkretnego modelu przed zakupem. Słychać o problemach w tym temacie.

Pozdrawiam,
Grzegorz