Re: Komputer - photoshop

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 16 Feb 2010 - 12:33:34 MET

W dniu 2010-02-16 12:00, quent pisze:
> Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał
> w wiadomości news:hldtqs$bmu$1@node2.news.atman.pl...
> Jak ta pasywna wersja siÄ™ sprawdza? Ma jakieÅ› ograniczenia?
Ja używam Scythe orochi, mugen2 - bez problemu czysto pasywnie działają
(na prawie dowolnych procesorach, bez wentylatora), a temperatury
procesora są i tak niższe niż na boxowym chłodzeniu. Oczywiście obudowa
jako całość przewietrzana jakimś wiatraczkiem 12cm wolnoobrotowym z
tyłu, oraz 12cm w zasilaczu, ale oba się kręcą anemicznie na ~500rpm i
ich nie słychać.
Minusy:
- cena (jak dla kogo, jeden oszczędza 7zł na wentylatorku, inny woli dać
150zł za chłodzenie pasywne)
- rozmiar (trzeba sprawdzić wysokość, nie do każdej obudowy wejdzie)
- waga (obudowa musi byc solidna, a nie za 59zł, bo się wygnie blacha
pod płytą)
- konieczność wybrania lepszej płyty lub zamontowania lepszego
chłodzenia na czipset (w przypadku S.775 gdzie czipset się gotuje, jak
go nie chłodzi przeciąg od procesora). W przypadku i3/i5/i7 ten problem
w zasadzie już nie występuje.

> Co to znaczy "sensowne dyski magnetyczne"?
> IMO 2 sensowne dyski magnetyczne, dające w Raid0 transfer rzędu 230MBps
> można mieć za 300 zł a to juz roznica znacząca.
chyba za sztukę. Co razem daje 600zł, blisko intela, problem z raidem
(PROGRAMOWYM! bo tak podchodząc, to nie wierzę że gość kupi jeszcze
hardware raid kartę pcie za ~1000zł) jest jednak większy, pewność danych
bardzo niska (choćby jakiś reset albo rozjazd w sofcie i całą przestrzeń
trzeba parę godzin sprawdzić w poszukiwaniu rozjazdu...