Re: Komputer - photoshop

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 16 Feb 2010 - 12:22:36 MET

W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
> CS4 - tej wersji kolega uzywa. A dlaczego grafika ma nie byc
> zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec
> jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie
> jest, warto dac wiecej, aby plynniej jakos to chodzilo - slowa kolegi.
Filmy w HD, wyjście HDMI - wszystko to obsługuje zgintegrowana grafika
bez problemu. Nawet w GTA da się na tym zagrać :)

> Najwazniejsze - to cisza :)
A 9800 nie będzie cichy z pewnością. W dodatku ilość pożeranego prądu
zgrzeje zasilacz, który też nie bedzie cichy jak bedzie ciepły.

> Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - i5 661 3,33GHz, 4x2GB RAM, 2xHDD w
> RAID, gdzie sie wahamy - to cooler na procesor, zasilacz, plyta glowna
> no i moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ? Jakas ze
> styropianem w srodku ;)
Obudowa którą wybraliście jest dobra, ewentualnie doinwestować te 50zł
na maty wygłuszające np Akasy, i przed zmontowaniem wykleić od wewnątrz.
Roboty na 20minut, radości wiele. Dwa dyski w raid to ciche nie będzie.
W dodatku macie problem - raid programowy na płytach obsługujących
i5-661 będzie problemem. Wg mnie błąd - wziąłbym jeden duży (wolniejszy,
aczkolwiek i tak będzie całkiem szybki) dysk "kręcący się", np cichego
samsunga F3 o rozmiarze jaki tam potrzeba, oraz dysk intela SSD G2
(choćby 80GB, na system i programy spokojnie wystarczy). Jak twierdzisz
że kasa to nie jest priorytet - oszczędzając na bezsensownej grafice
wyjdzie ci prawie na to samo, a różnica w pracy jest ogromna (i
równocześnie znacznie mniejsza awaryjność, programowy raid0 będzie co
jakiś czas trzeba "walidować", pewności nigdy nie będzie, a drobny błąd
oprogramowania lub przypadkowy reset może się skończyć 2ma dyskami
zapełnionymi sieczką).