Re: [Dell Studio XPS 16] Wyświetlacz LCD RGB-LED a W-LED

Autor: a <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Mon 15 Feb 2010 - 22:08:29 MET

Użytkownik "Latet" <latet@sdasda.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hlbmu4$ra9$1@inews.gazeta.pl...

> OK, to spora zaleta, ale czy tylko tyle?
> Czy poszczególne diody święcą cały czas jednostajnym światłem, czy też
> biorą udział na bieżąco w tworzeniu obrazu, np. w obszarze wyświetlania
> nieba na zdjęciu - przygasają diody zielona i czerwona, a świeci
> niebieska? A przy czerni... gasną wszystkie... No... chyba się nieco
> rozmarzyłem...

No rozmarzyłeś się. LEDowe jest tylko podświetlanie, tak wiec jeden zespół
diod RGB obsługuje wiele pikseli. Są wprawdzie TV umiejące sterować
obszarami podświetlania, ale to raczej nie jest technologia do notebooka :-)
Zwłaszcza iż wymaga "tylnego podświetlania, co zwiększa grubość matrycy jak
i ilość potrzebnych diod.

Nie jestem nawet pewien czy można w/w modelu sterować jasnością
poszczególnych kanałów R-G-B... (co potencjalnie jest największą zaletą
takiego rozwiązania) może diody RGB zostały użyte tylko po to aby
wyeliminować diody białe, zawierające luminofor i mające w większości
mizerny współczynnik CRI.

--
pozdrawiam
      Mikołaj