Bios update - kłopoty

Autor: Jacek <jacekb_at_inetia.pl>
Data: Thu 11 Feb 2010 - 17:08:51 MET

Witam!
dotyczy płyty Gigabyte GA-MA69G-S3H.
Od zakupu tej płyty ukazały się 4 nowe wersje Biosu. Każdy z tych Biosów
aktualizowałem programikiem z CD tej płyty. Wszystko Ok.
I ostatnio popełniłem błąd. Zawierzyłem kilku opiniom na temat ostatniej
wersji Biosu (F8E) i postanowiłem powrócić do wersji poprzedniej czyli
F7. Przeczytałem jeszcze raz instrukcję na temat update Biosu, nie
znalazłem przeciwskazań do takiej zmiany i wio.
Wszystko ładnie poszło, restart i ... klops. Zadnego odzewu : cisza i
czarność. Z innego kompa rozpocząłem buszowanie po różnych forach i
gdzieś na niemieckojęzycznym znalazłem opinię /kilka/, że Bios na
płytach Gigabyta strasznie nie lubi być cofany, czyli z F& na F8 - można
a z F8 na F7 - nie, bo Bios urządzi strajk. I niestety tak się stało.
Na całe szczęście była gwarancja więc sklep - serwis- miesiąc czekania i
powrót. Płyta ta sama, ale Bios znowu F4, czyli jak był 2 lata temu.
Uraz do zmiany Biosu pozostał, a ten Bios nie obsługuje procka, którego
chciałem sobie sprawić.
Nie zawsze lista obsługiwanych elementów podawana przez producenta
odpowiada rzeczywistości, np. pamięci używane przeze mnie (Pattriot 800)
na liście są nieobecne a w kompie są i śmigają aż miło.
Tu rodzi siÄ™ moje pytanie:
Jak zachowa się komputer po włożeniu procka, który w tej wersji Biosu
nie jest obsługiwany. Będzie coś działać czy nic? Czy jednak znowu
update Biosu?
Próbował ktoś takiej instalacji procka?
Byłbym wdzięczny za info
Jacek