Wymiana procesora - czy to ma sens

Autor: budda <nospam_at_nospam.xx>
Data: Wed 10 Feb 2010 - 11:39:43 MET

witam,

sukcesywnie rozbudowujÄ™ kupiony jakiÅ› czas temu komputer, i zastanawiam
się nad wymianą procesora. Wiem, że rzadko się to robi :) dlatego pytam.

W tej chwili mam Pentium D 925 3.0 GHz, 4 MB cache 800 MHz FSB (grzeje
się jak nieszczęście, boxowe chłodzenie wywaliłem już dawno), chciałbym
wstawić Core 2 Duo. Płyta główna to Asus P5L-VM 1394 (chipset Intel
945G). Na stronie Asusa jest informacja, ze płyta wspiera m.in. C2D
E6400, E6600, E6700, na stronach Intela też napisali, że chipset 945G
obsługuje te procesory.

do tego mam dysk Samsung SpinPoint F3 1TB, 4 GB RAM, Radeon 4770.
Komputer wykorzystywany jako rodzinny, również do gier, poza tym
internet, pakiet biurowy, trochę obróbki zdjęć itd.

I teraz moje pytania :)

x) czy operacja się uda, tzn. czy jeśli włożę C2D to będzie to wszystko
działać, czy chipset, BIOS pociągnie?
x) czy będę musiał zmieniać jakieś parametry w biosie, np. napięcie
prÄ…du zasilajÄ…cego procesor?
x) czy warto kupić używany procesor, np. na Allegro?
x) czy to ma sens, czy będzie odczuwalna poprawa wydajności - czy szkoda
kasy i lepiej nie zawracać sobie głowy?

będę wdzięczny za odpowiedź na wszystkie lub niektóre pytania :)

--
pozdrawiam,
Grzegorz Olszewski