Re: Vista x64 na dwóch dyskach?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 08 Feb 2010 - 20:59:58 MET

Michał pisze:
> Przeniosłem plik wymiany na pierwszą partycję tego drugiego dysku ale
> nadal to nie chodzi tak jakbym chciał. Szczerze mówiąc nie odczyłem
> różnicy.

I nic dziwnego, bo przy takim RAMie plik wymiany będzie uży-
wany bardzo oszczędnie i raczej "w tle". Do "thrashingu" nie
będzie dochodziło, poza sytuacjami ekstremalnymi.

> Co zrobić by poprawić wydajność przy uruchamianiu programów, żeby

Stosować oszczędniejsze programy.

> szybciej ładowały się strony z localhosta (tworzę dość skomplikowane
> serwisy), czyli wydajność bazy MySQL. Żeby szybciej otwierać grafikę i

MySQL jest dobre do prostych baz danych z kilkuset rekordami.
Ja na problemy z jego wydajnością natknąłem się już przy ta-
beli z dwoma tysiącami rekordów i zapytaniu z jednym scale-
niem z zapytaniem zagnieżdżonym. Jestem w trakcie migracji
do PostgreSQLa ;)

> żeby płynniej chodził przy przeglądaniu jednej strony na 5ciu
> przeglądarkach.

To raczej nie zależy od dysków.

Poza tym to, o czym piszesz, nie wydaje się szczególnie skom-
plikowane. Niemały serwis WWW uruchamiam na Duronie 1000 MHz
z 768 MiB pamięci, a web-mastering (nie profesjonalny, przy-
znaję, ale też nie totalną amatorszczyznę) robiłem długo na
jednordzeniowym Athlonie XP. Dziwne, że masz takie problemy
z wydajnością na całkiem porządnym, wydawałoby się, kompute-
rze.

> Czy dałaby mi coś wymiana procesora na takiego z nieobciętym cache, np
> E7300?

Raczej nie.

> Co jeszcze innego można zrobić?

*Zbadać* gdzie jest wąskie gardło. Masz perfmon.msc w syste-
mie, możesz dokładnie sprawdzić, czy RAM jest mocno obciążo-
ny, czy kolejki operacji dyskowych są długie, czy liczba wąt-
ków nie jest za wysoka...

|                 |  Politechnika Śląska                   |