Re: telewizor lcd jako monitor

Autor: Simon <simw_at_NNOSPAMMpoczta.onet.pl>
Data: Sun 07 Feb 2010 - 18:46:52 MET

> Podkusilo mnie i podlaczylem u rodzicow komputer pod 40 calowy telewizor lcd
> (samsung le40b650).
I bardzo dobrze. Testowa艂em tryb "monitorowy" na 3 monitorach Samsunga
r贸偶nej wielko艣ci le40b530, le32b530, le37b530.
Musze przyzna膰, 偶e na wszystkich 3 obraz pod艂膮czony do komputera by艂
wy艣mienity. Zar贸wno z wyj艣cia analogowego jak i cyfrowego.

        Wa偶ne, aby odpowiednio ustawi膰 wej艣cia w menu telewizor贸w.
Oba "PC" i "HDMI/DVI", tak lub podobnie musz膮 by膰 prze艂膮czone w tryb PC
lub DVI PC. Dopiero wtedy filtry telewizora ustawiane s膮 odpowiednio -
tzn wszystkie niepotrzebne wy艂膮czane :).

        Dostajemy wtedy obraz bardzo ostry, kontrastowy, o bardzo dobrej czerni
i kolorach i niez艂ych k膮tach a nawet przyzwoitym pod艣wietleniu. W domu
ostatecznie pozosta艂 w wielko艣ci 32 cali. Wi臋ksze ju偶 niestety by艂y za
du偶e, lub zbyt blisko siedzia艂em. G艂owa lata艂a w te i we w te.
        Taki telewizor ma jeszcze jedn膮 zalet臋 du偶o r贸偶nych wej艣膰, mo偶e to by膰
szczeg贸lnie przydatne dla grzebaczy takich jak ja :) kt贸ry muz膮 mie膰
kilka komputer贸w na raz pod艂膮czonych

        Wcze艣niej u偶ywa艂em 21 cali na Trinitronie Dell 1100, kt贸ry mia艂
rewelacyjny obraz jak przysta艂o na CRT (kolory, czer艅) oraz porz膮dn膮
geometri臋 nawet jak na "ba艅k臋".

        To co teraz jest na 32 calowym Samsungu zdecydowanie przebija ostatnie
modele CRT (przynajmniej u偶ywany przeze mnie). Pod艂膮cza艂em r贸偶ne
komputery pod telewizory Samsunga i odnosz臋 wra偶enie, 偶e faktycznie era
monitor贸w CRT min臋艂a bezpowrotnie.
Obraz z sygna艂贸w telewizyjnych SD jak i HD antena, IPBOX 910HD po HDMI i
komponencie daje r贸wnie偶 wy艣mienite efekty, nawet na kablu komponentowym
(4m kabla z 2 z艂 z艂膮czami Cinch po drodze) w 1080i.

W najnowszych Samsungach, pewnie tym bardziej na wy偶szych modelach,
powinno by膰 podobnie.
Tak偶e polecam zakup telewizora, szczeg贸lnie Samsunga z modeli 530 i
wy偶szych, koniecznie FullHD.

        Dodatkowo warto si臋 zastanowi膰 nad cen膮 takich "monitor贸w".
32 calowa wersja kosztuje ok 1600z艂 na aukcjach internetowych.
Za tyle nie da si臋 kupi膰 porz膮dnego monitora w tej wielko艣ci z dobr膮
matryc膮 (w Samsungach jest prawdopodobnie PVA), ba.. nie da si臋 kupi膰
porz膮dnego monitora w wielko艣ci 24 cali z tak膮 matryc膮, a na pewno nie z
funkcj膮 tunera telewizyjnego.

A jeszcze jedno 32 cale spokojnie miesz膮 si臋 na biurku, powiem nawet 偶e
jest wi臋cej miejsca ni偶 po tym klocku CRT :) wa偶y艂 chyba z 30kg a
samsung ok 10.

PS
呕eby rozwia膰 niepotrzebne w膮tpliwo艣ci, nie jestem pracownikiem z
Samsunga, jeno pasjonatem, kt贸rego ostatnie mo偶liwo艣ci telewizor贸w
zafascynowa艂y i mile zdziwi艂y. Nie jestem te偶 specjalist膮 od monitor贸w,
ale wymagaj膮cym u偶ytkownikiem (nie widzia艂em chyba bardzo drogiego
monitora, z ciekawo艣ci膮 bym skonfrontowa艂 monitora za 3 tysi膮ce z
najnowszymi Samsungami). Z ch臋ci膮 sprawdzi艂bym modele innych producent贸w
pod k膮tem u偶ywania jako monitor. Spr贸buj臋 w pracy pod艂膮czy膰 co艣 ze
stajni Sharp.