Re: Tuner DVB-T USB - brak sygnału, czy uszkodzony?

Autor: ted21 <ted_at_aster.krakow.pl>
Data: Mon 01 Feb 2010 - 18:01:40 MET

Krzysztof.Wocial pisze:
> Witam !
>
> Zakupiłem taki oto sprzęcik:
> http://www.allegro.pl/item879040949_tuner_dvb_t_dikom.html
> Niestety po podłączeniu, zainstalowaniu sterowników i oprogramowania nie
> udało mi się przy pomocy tego urządzenia złapać sygnału TV.
> Kombinowałem z różnymi wersjami sterowników, kilkoma programami
> obsługującymi ten tuner, bez rezultatu.
> Zakupiony sprzęt jest używany, aczkolwiek sprzedawca pisze w opisie iż
> nie korzystał, gdyż nie ma sygnału cyfrowej TV naziemnej.
> U mnie takowy jest, odbieram programy, z tym że na TV stacjonarnym.

> [...]
Ten tunerek moze byc sprawny natomiast taka antenka u nas przy tak
slabych mocach nadajników telewizji naziemnej cyfrowej nie ma szans na
złapanie sygnału.Musisz do tego tunka podpiąć antene zewnetrzna do
odbioru DVBT-naziemnej,podobna jak do sygnału TV analogowego.Sprzedajacy
mial na pewno te same kłopoty i powinien w ofercie o tym napisać,tylko
wtenczas by nie znalazł prawdopodobnie kupca.Przed kombinowaniem z
antena zewnetrzna sprawdź czy na Twoim terenie jest wogóle zasieg
DVBT-naziemnej.Polsak w tej dziedzinie jest bardzo w tyle.Pozdrawiam.