Re: lamerskie pytanie o transfer via USB

Autor: MAR <marITYLKOMARabc_at_spox.org>
Data: Sun 24 Jan 2010 - 00:04:12 MET

W dniu 2010.01.22 22:09, BartekK pisze:
> W USB nie występuje transmisja pomiędzy urządzeniami usb-slave (znaczy
> kamerka, dysk itp), wyłącznie rozmawia usb-master (komputer) z usb-slave
> (urządzenie), czasem za pośrednictwem hubów itp, ale zawsze w ten
> sposób. Gdy podłączysz 2 dyski na usb i chcesz między nimi kopiować, to
> dane zawsze są "ciągnięte z dysku A do komputera" a potem przez to samo
> usb "pchane do dysku B" przez komputer.

Niezupełnie. Jest też USB OTG, gdzie dwa urządzenia mogą ze sobą
rozmawiać. Np. urządzenia do zgrywania zdjęć z aparatu na dysk twardy
bez pośrednictwa komputera; niektóre drukarki itp. Oczywiście zasada
slave-master jest zachowana.

W niektórych komputerkach PDA można sobie w systemie ustawiać, czy USB w
nich ma być slave czy master.

Ogólnie: to zależy od urządzeń, ale najczęściej pracują one tylko jak
slave i wszystko idzie za pośrednictwem komputera.

--
Mar